loading...
دانلود | Banava
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 451 1392/01/30 نظرات (0)

نوشتن محتوا برای وبلاگ کار ساده ایست ، اما اگر با قشر خاصی درگیر باشید خیلی هم سخت میشود ! چون شما میدانید که آنان به دنبال موضوع تخصصی نوشته‌های شما هستند و بی دلیل به سمت وبلاگ شما نیامده اند .
در این پست میخواهم به ۱4 مرحله برای نوشتن یک پست کامل اشاره کنم و توضیحاتی درباره آن بدهم .
 

۱۳ مرحله تا نوشتن پست جدید برای وبلاگتان

 

برای دیدن مطالب به ادامه ی مطلب بروید


۱- کاربران خودتان را بشناسید


این که شما بدانید برای چه کسی مینویسید میتواند خیلی به شما کمک کند . چون نحوه نوشتن ، مقدار دانش خوانندگان وبلاگتان و .. میتواند در غنی شدن پست‌هایتان نقش داشته باشد. به آخرین نوشته خود سر بزنید و نظرات آن پست را بخوانید ، ببینید که کاربرانتان چه چیزهایی از شما پرسیده اند و شما چه پاسخ داده اید ! سطح سوالات آنها را ارزیابی کنید و حتی الامکان مقاله ای بنویسید که به خوانندگان وبلاگتان بیشترین دانش را اضافه کند.


۲- موضوع نوشتن را انتخاب کنید


در مرحله قبل دیدیم که چه کسانی قرار است نوشته مارا بخوانند ، پس الان باید ببینیم که چه محتوایی برای خوانندگان ما مفید خواهد بود . موضوع شما میتواند نیاز‌های خوانندگان وبلاگتان ، چیزهایی که شما میدانید و در رابطه با محصولاتی که میفروشید باشد.


۳- کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید


بعد از این که موضوع نوشته را انتخاب کردید و تقریبا فهمیدید که چه باید بنویسید ، کلمات کلیدی که تمایل دارید وبلاگ خود با آنها در موتور‌های جست و جو پیدا شود را انتخاب کنید و بر روی آنها تمرکز کنید . پیشنهاد میکنم که مطلب نحوه انتخاب کلمات کلیدی صحیح را بخوانید ، چون دانسته‌های شما را در این رابطه تکمیل میکند.


۴- تحقیق


برای موضوعی که انتخاب کردید کمی‌در بین سایت‌های داخلی و خارجی تحیقیق کنید تا بدانید که دیگران چه چیزهایی نوشته اند و آیا نیازی هست که با نوشتن محتوای ، نوشته آنها را تکمیل کنید ؟


۵- بنویسید


فکر و خیال بس است ! حالا شروع به نوشتن کنید ، مثل زمانی که دارید با همکاران خود صحبت میکنید بنویسید ! همینطور میتوانید صدای خود را ضبط کنید و سپس صدا را پخش کنید و دیکته کنید. اینطوری میتوانید بدون هیچ بهانه ای نوشتن را آغاز کنید . البته شاید روزهای اول نوشتن کمی‌سخت باشد ، اما کمی‌که دستتان روان شد از هر زمان اضافه ای برای نوشتن استفاده میکنید.


۶- اضافه کردن لینک‌ها


سعی کنید در نوشته خود به سایت‌هایی که در تحقیقات از آنها استفاده کرده اید لینک دهید . لینک دادن به دیگر مطالب وبلاگتان که هم سو با مطلب جدیدتان است را فراموش نکنید . از لینک دادن به دیگران هم نترسید.


۷- انتخاب تصاویر


یک یا چند عکس مناسب برای مطلب جدید وبلاگتان پیدا کنید و آنها را درون پست بگذارید. البته پیشنهاد میکنم مقاله چرا باید در مطالبتان از عکس استفاده کنید را بخوانید.


۸- ویرایش تیتر


آیا در مرحله ۵ تیتری برای پست خود برگزیدید ؟ حال نوبت جذاب تر کردن آن است . سعی کنید تیتر‌های مطالبتان نه خیلی مشروح باشد نه خیلی گنگ. اینطوری میتوانید حس کنجکاوی خوانندگاه را برانگیزید و آنها را به خواندن نوشته خود ترغیب کنید.


۹- ویرایش متن


حالا پست خود را بخوانید و ویرایشش کنید . اگر وقت دارید ، نوشته خود را روز بعد از نوشتن ویرایش کنید . اینطوری ذهن شما باز تر و آماده تر میشود تا نوشته را به عنوان یک کاربر تحلیل کند و نقاط ضعف آن را بگیرد.


۱۰- پست خود را بهینه کنید


بعد از این که ویرایش را انجام دادید . حال زمان آن است که موضوعات مناسب انتخاب کنید و یا اطلاعات و تگ‌های مورد نیاز برای موتور‌های جست و جو را به آن اضافه کنید .


۱۱- انتشار و معرفی به دیگران


و حالا ، پستتان را منتشر کنید ! . آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به اعضای خبرنامه خود اطلاع دهید. البته قبلا در مورد اقدامات مورد نیاز بعد از انتشار نوشته‌های وبلاگ به صورت کامل توضیح داده ام.


۱۲- به نظرات پاسخ دهید


به نظرات کاربران با دقت پاسخ دهید و سعی کنید برای آنها ایمیلی بفرستید تا به وبلاگ شما باز گردند و پاسخ سوالشان را بخوانند . میتوانید از پلاگین‌هایی که برای این منظور هستند استفاده کنید.


۱۳- یاد بگیرید


حالا که نوشته خود را منتشر کردید . خوب است تا نگاهی به آمار و ارقام بیاندازید تا ببینید که شرایط پستتان چگونه بوده است . مثلا ببینید که آیا با کلمه کلیدی مورد نظر به رتبه‌های بالای موتور‌های جست و جو رسیده است یا خیر یا کاربران بعد از خواندن آن سایت شما را ترک کردند یا به صفحات دیگر نیز سر زدند . از اطلاعات برای بهتر نوشتن مطالب بعدی خود استفاده کنید تا بهتر و قویتر بنویسید و وبلاگتان مطرح تر شود.

 

14- چهاردهی در کار نیست!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2061
  • کل نظرات : 724
  • افراد آنلاین : 83
  • تعداد اعضا : 953
  • آی پی امروز : 410
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 1,384
  • باردید دیروز : 364
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24,076
  • بازدید ماه : 24,076
  • بازدید سال : 322,300
  • بازدید کلی : 3,524,978